Lees meer over onze missie

Froconsur

Froconsur is specialist in im- en export van diepgevroren seafood, uit voornamelijk het Azië en Afrika en bestemd voor de Europese markt.

Wij kiezen voor een uitgekiend assortiment om u als klant zo goed mogelijk te kunnen informeren over onze producten, waardoor u altijd op de hoogte bent van de laatste marktontwikkelingen.

Wij leveren maatwerk voor elke klant, van product tot verpakking en transport, van opslag tot financiering. Onze kracht ligt in goede contacten met klanten en leveranciers, waardoor altijd uitstekende service wordt verleend. Hieronder verstaan wij:

- het geven van marktinformatie,
- het tijdig leveren van de door u bestelde producten
- het ontwikkelen en leveren in de door u gewenste verpakking
- het regelen van het transport en desgewenst de inklaring
- het financieren van de geleverde goederen

Onze missie is onze klanten op een dusdanige manier te informeren dat zij een betere inkoopbeslissing kunnen nemen en hierdoor een hogere omzet en een hoger rendement kunnen genereren!

Foto's van ons nieuwe kantoor:

Terug naar boven

Certificaten

Froconsur is HACCP gecertificeerd.

Froconsur is MSC gecertificeerd.

Froconsur is ASC gecertificeerd.

Terug naar boven

Over Froconsur

Meer dan twintig jaar geleden is Froconsur begonnen onder leiding van André Papa. Met de jaren is het bedrijf gegroeid en op dit moment staat er een team van 15 specialisten op het gebied van sourcing, inkoop, verkoop, logistiek en kwaliteit. Froconsur is een kleine en platte organisatie, waar alle afdelingen nauw met elkaar samenwerken.

De commerciële afdeling onderhoudt intensief contact met de klanten en leveranciers en sluit orders af.

Wanneer een order afgesloten is wordt deze overgedragen aan backoffice. Deze handelt alles af; van het verpakkingsontwerp tot het logistieke proces, in nauw contact met leverancier en klant.

Voor de kwaliteitsbewaking hebben wij een tweetal specialisten in dienst. Hierdoor bent u altijd verzekerd van een product van de juiste kwaliteit.

Terug naar boven

Onze Missie

Onze missie is onze klanten op een dusdanige manier te informeren dat zij een betere inkoopbeslissing kunnen nemen en hierdoor een hogere omzet en een hoger rendement kunnen genereren!

Informatie leveren is ons motto. Froconsur verkoopt niet alleen product, Froconsur voorziet klanten van informatie. Door een uitgekiend assortiment uit een beperkt aantal landen, kunnen wij onze klanten zeer gedetailleerd van informatie voorzien. Samen met de klant wordt er gekeken naar zijn wensen en op welke manier die in te vullen zijn door ons. De producten worden per volle container geleverd, hierbij zijn wij in staat een uitgebalanceerd assortiment te leveren dankzij de mogelijkheid van groepage in het land van oorsprong.

Wij voorzien onze klanten van de gewenste informatie over o.a. marktontwikkelingen, productspecificaties, verpakking en tijd van levering waardoor de klant een goede inkoopbeslissing kan nemen.

Deze gedetailleerde informatie stelt de klant in staat een betere keuze te maken. Het resultaat is dat er geen ‘hard selling’ plaatsvindt, maar door meedenken en het uitwisselen van informatie, een relatie wordt opgebouwd. Zo wordt er vertrouwen gecreëerd; de leverancier, de klant en Froconsur plukken hier de vruchten van.

Onze klanten zijn groothandelsbedrijven, horecaleveranciers, inkoopcombinaties, supermarkten en fabrikanten die de capaciteit hebben om per volle container geleverd te krijgen.

Door het geven van duidelijke en eerlijke informatie, dankzij onze goede connecties, bieden wij toegevoegde waarde aan de klant.

Terug naar boven

MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is tegenwoordig een zeer belangrijk aspect binnen een organisatie. Maar wat houdt het in? MVO is het bewust richten van de ondernemingsactiviteiten op lange termijn waardecreatie in drie dimensies: markt (het economisch rendement), mens (de gevolgen voor de mens, binnen en buiten de onderneming) en milieu (de effecten op het natuurlijk leefmilieu). (www.ser.nl).

Ook Froconsur hecht veel waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. De groeiende wereldpopulatie leidt tot een grotere vraag naar visproducten. Dit betekent dat het gevaar voor verkeerde vistechnieken, illegale visvangst, overbevissing en vervuiling op de loer liggen en een bedreiging vormen voor de vispopulaties en ecosystemen. Froconsur distantieert zich van dergelijke praktijken en gaat daarom selectief te werk in het kiezen van haar leveranciers. Alleen gecertificeerde productie bedrijven behoren tot de relaties.

Niet alleen wordt er tijdens dit selectieproces gekeken naar de manier van vissen of kweken, er wordt ook gekeken naar de sociale kant van het bedrijf. Dit houdt in dat er o.a. geen frauduleuze praktijken plaatsvinden, kinderarbeid uit den boze is en er goede arbeidsomstandigheden zijn gecreëerd.

Froconsur een winstgerichte en competitieve handelsonderneming, waarbij bij elke order een weloverwogen maatschappelijk verantwoorde beslissing wordt genomen, met in het achterhoofd de drie speerpunten van MVO; milieu, markt en mens.

De Vereniging van Importeurs van Visproducten (VIV), heeft in het najaar van 2006 besloten de gemeenschappelijke uitgaanspunten van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen vast te leggen in een Code of Conduct. Froconsur heeft deze, als lid van de VIV, ondertekend. De inhoud van de Code of Conduct is hier te lezen.

Child at Venture
Onder het motto ondernemers voor ondernemers is Froconsur een samenwerking gestart met Child at Venture, een stichting die jongeren in ontwikkelingslanden helpt ondernemer te worden.

Deze samenwerking bestaat uit het ‘adopteren’ van een onderneming in Kenia. Jonge Kenianen zijn getraind in ondernemerschap door Child at Venture. Froconsur heeft een zogenoemde Safe Space geadopteerd, een locatie waar meerdere onderneemsters hun bedrijf opzetten. Deze plek is een veilige en centrale plek waar Keniaanse tienermoeders die extra kwetsbaar zijn en door armoede eerder slachtoffer worden van uitbuiting en prostitutie een restaurant, kapperszaak en kleermakerij willen starten. De ‘Safe Space’ is gelegen in een wijk van Kisumu, de belangrijkste stad van West Kenia.

Froconsur steunt het Keniaanse initiatief voor 18 maanden en helpt de onderneemsters zowel financieel als inhoudelijk om hun ondernemingen op te zetten. Hiermee ontstaat er een unieke samenwerking tussen de ervaren onderneming Froconsur en de jonge Keniaanse onderneemsters.

Voor meer informatie kunt u het persbericht bekijken in onze nieuws sectie of op de site van Child at Venture.

Terug naar boven

Carrière

Froconsur is een dynamisch bedrijf, gericht op groei. Om deze groei te kunnen realiseren zijn wij altijd op zoek naar nieuwe werknemers. Heb je ambitie voor een baan in de internationale handel op het gebied van inkoop, verkoop of logistiek? Laat het ons weten en stuur je motivatie en CV naar info@froconsur.com.

Er zijn momenteel posities beschikbaar bij Froconsur:
Junior Accountmanager (M/V - Fulltime)

Mocht je vragen hebben over de mogelijkheden bij Froconsur, neem dan contact op met Jan Drost, 058-2348396.

Terug naar boven

Froconsur B.V.